Skap større trafikk til DIN butikk

Aksell15. september 20173min0
20170901-_1040879-washed
  1. Straight talk. Et enkelt og effektivt budskap presentert med en solid og troverdig stemme. Styr unna klisjeer som god service og kvalitet. De vanligste budskapstypene på radio for denne type reklame er:
    • Produkt/Pris- tilbud
    • Temadager og lignende
    • Stedlig event
    • Registrering for å vinne
    • Gave ved kjøp

 

  1. Snakk til lytterens hjerte for å ”løse” hennes/hans problem. Teksten må handle om kunden, ikke om ditt produkt. Folk bryr seg ikke om ditt produkt. De bryr seg kun om å dekke sine egne behov. Og egne behov er som kjent ikke bare å spise seg mett, men i vår tid å ha kontroll, være likt, være sammen, være en god forelder etc.

 

  1. Presenter produktets unike fortrinn i forhold til hvordan det løser lytterens problem. Selv om ditt produkt er til forveksling likt konkurrentene må det presenteres med unike fortrinn som skiller deg fra konkurrenten.

 

  1. Gi et godt tilbud på et produkt eller en tjeneste som har bred appell til lytterne. Spør deg selv om tilbudet er bredt nok. En kampanje på en regional radiostasjon blir kanskje effektivt hørt av 50 000 mennesker 3 ganger. Med en responsrate på 2 % er det 1000 personer som reagerer. Selger du appelsiner så er det kanskje litt knapt, men selger du gressklippere så er det jo svært akseptabelt.

 

  1. Gi lytteren en grunn til å handle raskt. Et tidsbegrenset tilbud, gratis prøving, et tilleggsgode, en elektronisk kupong, en gratis håndbok eller en lav introduksjonspris.
    Men husk at dette tilbudet må være godt nok til å utløse handling. Ellers er det bedre å droppe tidsbegrensingen. Det er fordi nettopp denne delen av reklamespotten oppfattes som ”tune out triggers” for lyttere som ikke er klare til å handle. Når folk hører stemmen si «kun denne uken» eller «halv pris i april” så vet alle som ikke er i kjøpsmodus at dette ikke angår dem og at de trygt kan glemme hele budskapet.

 

  1. Avslutt med å be lytteren om å oppsøke butikken for å få tilbudet mens det fortsatt er på lager eller noe lignende. Dersom utsalgsstedet ikke er alminnelig godt kjent så bør du forklare beliggenheten i forhold til et kjent landemerke.

Våre radiokanaler

Kontakt oss

Hovedkontor i Oslo:
Tlf: 21 55 59 10
Adresse: Skippergata 33, 0154 Oslo


Om Radio Metro

Radio Metro AS

Org. Nr. 959 380 708

Ansvarlig redaktør: Bjørn-Martin Brandett

Personvernavtale

© 2024 Radio Metro AS. All rights reserved.