Dersom du gjør en spørreundersøkelse og spør kundene dine hvor de har sett eller hørt reklamen, vil de fleste svare et visuelt medium (avis, TV) selv om budskapet bare har vært eksponert på radio. Dette har noe med måten hjernen lagrer informasjon på.

G4S gjorde slike spørreundersøkelser hver gang de var på P4 med reklamespotter for sin alarmvirksomhet. Og resultatene var dypt nedslående. Svært få hadde lagt merke til noen reklame for selskapet. Men salgstallene skjøt i været fra første kampanjedag og falt tilbake til normalt nivå da reklamespotten sluttet å gå!

Vårt råd er å måle de faktiske resultatene. Installer trafikkmålere, se på kassasalg og sammenlign med samme dag/uke/måned i fjor.

Velg artikkel:
Hva radioreklame kan brukes til
Hvorfor radio virker – og hvem du treffer
Hvor mye reklame trenger jeg?
Nøkkelen til suksess er en god spot
Råd til produksjon av merkevarespotter
Råd for å skape trafikk
Råd for å skape direkte respons
Promotions
Hvordan måles radiolytting?
Hvordan vet du om reklamen virker?

Kontakt oss på 02181 for en uforpliktende prat.