Våre rådgivere utvikler vanligvis en skreddersydd eksponeringsplan for hver enkelt annonsør. Hvordan denne settes sammen er avhengig av flere faktorer som markedsposisjon, konkurransesituasjonen og den enkelte annonsørs budsjett og unike behov.

De som selger dagligvarer og tilbudsvarer kjøper som oftest  ordinære radiokampanjer. Slike kampanjer har gjerne en varighet på 2-4 uker med tilpasset antall radiospotter, som kobler seg opp mot et produkt et sted en periode, eller ved lansering av noe nytt. Klikk her for å se vår prisliste.

I tillegg har vi enkelte standardiserte produkter og sponsorater:

BlockBuster

BlockBuster er en spesialpakke for annonsører som har behov for maksimal oppmerksomhet i 48 timer. Annonsøren  får reklame i hver eneste reklamepause i to døgn. Dvs. totalt  128 eksponeringer. En BlockBuster i Oslo vil for eksempel gå på alle våre tre radiokanaler i Oslo og treffe 80 000 forskjellige mennesker mer enn 8 ganger i løpet av to døgn. BlockBuster ble svært populært i 2013 og brukes f.eks. ved nyåpninger, produktlanseringer, begivenheter og messer der det ligger en stor økonomisk gevinst for annonsøren i å trenge gjennom støyen og mobilisere kundene i en kort tidsperiode.

Les mer om BlockBuster her

BrandBuilder

BrandBuilder brukes når man vil bli husket den dagen kunden er i kjøpsmodus. Annonsøren vil være tilstede med jevne drypp i flere kanaler over en lengre periode for å minne publikum om at man finnes og sørge for å være ”top of mind”  den dagen kunden skal kjøpe noe som du selger. Med en BrandBuilder pakke har annonsører muligheten til å være på radio  i 39 uker  og kun betale for 13!

Les mer om BrandBuilder her

Sponsorater

Metro+ har også flere sponsorater til våre forskjellige programflater. Annonsøren har anledning til å legge inn et kort budskap på inntil 5 sekunder i en eksklusiv reklamepause rett etter faste programinnslag.  Værsponsoratet gir for eksempel annonsør muligheten for å ha svært høy frekvens mot mer enn 250 000 lyttere på Østlandet. Populære sponsorater er:

  • Været
  • Trafikken
  • Programflater
  • Whats On

Promoaktiviteter

Stadig flere lokale annonsører oppdager de forretningsmessige mulighetene som ligger i å skaffe seg nye kunder og prospects ved å engasjere radiolytterne  i skreddersydde promoaktiviteter  – det kan være spill, konkurranser eller begivenheter der kunden får anledning til å ha kontakt med  publikum på radio og i sosiale media. Mindre promoaktiviteter kan typisk være en konkurranse eller en kåring som går i en bestemt programflate i en periode på 1-4 uker.

Større promotionaktiviteter, eller «BigBangs«, går gjerne over en periode på 2-6 uker og utgjør en dominerende redaksjonell satsing på radioen. Et BigBang ledes av promotionavdelingen og involverer alle radioens medarbeidere med innslag, promotering og krysspromotering.

Aktiviteter og Brand Activation

Både kjøpesenter og frittstående detaljister har tidvis behov for å leie inn eksterne aktiviteter for å skape trafikk og ”liv og røre” i butikken. Det kan være artister, dansere, teaterfolk, idrettsstjerner eller kjendiser. Radio Metro har sin egen PromoPatrulje som kan stille opp for kunder på kort varsel med lydanlegg, branding,  programleder  og underholdningsutstyr. For tiden bruker PromoPatruljen et spesialkonstruert lykkehjul (Bursdaghjulet) som blikkfang og trekkplaster på sine utendørsaktiviteter.

Få siste nytt

Ja, send meg jevnlig informasjon om hvordan øke det lokale salget ved aktivitet på radio.